Audyt,
doradztwo,
przetargi
Celem audytu telekomunikacyjnego jest wszechstronna analiza ekonomiczno-techniczna usÅ‚ug i systemów teleinformatycznych posiadanych i wykorzystywanych przez badany podmiot. PeÅ‚ny audyt telekomunikacyjny obejmuje szeroki zakres zagadnieÅ„ majÄ…cych na celu optymalizacjÄ™ wedÅ‚ug kryterium ponoszonych kosztów, przy zachowaniu wymaganej jakoÅ›ci usÅ‚ug.
W trakcie audytu, w zależności od zakresu zlecenia, wykonywane są następujące czynności i procedury:
-
Dokumentacja infrastruktury teleinformatycznej,
-
określenie zapotrzebowania na usługi,
-
identyfikacja zasobów niewykorzystywanych lub niepotrzebnych (nadmiarowość),
-
analiza procedur i regulacji obowiÄ…zujÄ…cych w firmie,
-
analiza zastosowanych technologii i stopnia ich przydatności,
-
przeglÄ…d umów z dostawcami usÅ‚ug telekomunikacyjnych,
-
analiza faktur od operatorów telekomunikacyjnych i odzyskiwanie kwot nadpÅ‚aconych operatorom,
-
analiza struktury ruchu telefonicznego i transmisji danych oraz wizualna ich prezentacja,
-
wykrywanie nadużyć wewnętrznych,
-
opracowanie i wdrożenie systemu rozliczania rozmów prywatnych,
-
opracowanie i przedstawienie propozycji zmian i zwiÄ…zanych z nimi oszczÄ™dnoÅ›ci, oraz zwiÄ™kszenia funkcjonalnoÅ›ci systemów Å‚Ä…cznoÅ›ci (m.in. wskazanie optymalnych: operatorów, taryf, systemów rabatowych i rozwiÄ…zaÅ„ technicznych etc.),
-
nadzór nad wykonaniem wybranych przez klienta do realizacji zaleceÅ„ audytu.
-
Doradztwo w zakresie:
-
przygotowania i przeprowadzenie przetargów na dostawÄ™ usÅ‚ug telekomunikacyjnych,
-
negocjacji z operatorami telekomunikacyjnymi,
-
inwestycji w modernizacjÄ™ i rozbudowÄ™ posiadanych systemów teleinformatycznych.
-