Audyt,
doradztwo,
przetargi
Celem audytu telekomunikacyjnego jest wszechstronna analiza ekonomiczno-techniczna usług i systemów teleinformatycznych posiadanych i wykorzystywanych przez badany podmiot. Pełny audyt telekomunikacyjny obejmuje szeroki zakres zagadnień mających na celu optymalizację według kryterium ponoszonych kosztów, przy zachowaniu wymaganej jakości usług.
W trakcie audytu, w zależności od zakresu zlecenia, wykonywane są następujące czynności i procedury:
-
Dokumentacja infrastruktury teleinformatycznej,
-
określenie zapotrzebowania na usługi,
-
identyfikacja zasobów niewykorzystywanych lub niepotrzebnych (nadmiarowość),
-
analiza procedur i regulacji obowiązujących w firmie,
-
analiza zastosowanych technologii i stopnia ich przydatności,
-
przegląd umów z dostawcami usług telekomunikacyjnych,
-
analiza faktur od operatorów telekomunikacyjnych i odzyskiwanie kwot nadpłaconych operatorom,
-
analiza struktury ruchu telefonicznego i transmisji danych oraz wizualna ich prezentacja,
-
wykrywanie nadużyć wewnętrznych,
-
opracowanie i wdrożenie systemu rozliczania rozmów prywatnych,
-
opracowanie i przedstawienie propozycji zmian i związanych z nimi oszczędności, oraz zwiększenia funkcjonalności systemów łączności (m.in. wskazanie optymalnych: operatorów, taryf, systemów rabatowych i rozwiązań technicznych etc.),
-
nadzór nad wykonaniem wybranych przez klienta do realizacji zaleceń audytu.
-
Doradztwo w zakresie:
-
przygotowania i przeprowadzenie przetargów na dostawę usług telekomunikacyjnych,
-
negocjacji z operatorami telekomunikacyjnymi,
-
inwestycji w modernizację i rozbudowę posiadanych systemów teleinformatycznych.
-