top of page

Audyt,

doradztwo,

przetargi

Celem audytu telekomunikacyjnego jest wszechstronna analiza ekonomiczno-techniczna usług i systemów teleinformatycznych posiadanych i wykorzystywanych przez badany podmiot. Pełny audyt telekomunikacyjny obejmuje szeroki zakres zagadnień mających na celu optymalizację według kryterium ponoszonych kosztów, przy zachowaniu wymaganej jakości usług.
 

W trakcie audytu, w zależności od zakresu zlecenia, wykonywane są następujące czynności i procedury:

  • Dokumentacja infrastruktury teleinformatycznej,

  • określenie zapotrzebowania na usługi,

  • identyfikacja zasobów niewykorzystywanych lub niepotrzebnych (nadmiarowość),

  • analiza procedur i regulacji obowiązujących w firmie,

  • analiza zastosowanych technologii i stopnia ich przydatności,

  • przegląd umów z dostawcami usług telekomunikacyjnych,

  • analiza faktur od operatorów telekomunikacyjnych i odzyskiwanie kwot nadpłaconych operatorom,

  • analiza struktury ruchu telefonicznego i transmisji danych oraz wizualna ich prezentacja,

  • wykrywanie nadużyć wewnętrznych,

  • opracowanie i wdrożenie systemu rozliczania rozmów prywatnych,

  • opracowanie i przedstawienie propozycji zmian i związanych z nimi oszczędności, oraz zwiększenia funkcjonalności systemów łączności (m.in. wskazanie optymalnych: operatorów, taryf, systemów rabatowych i rozwiązań technicznych etc.),

  • nadzór nad wykonaniem wybranych przez klienta do realizacji zaleceń audytu.

  • Doradztwo w zakresie:

    • przygotowania i przeprowadzenie przetargów na dostawę usług telekomunikacyjnych,

    • negocjacji z operatorami telekomunikacyjnymi,

    • inwestycji w modernizację i rozbudowę posiadanych systemów teleinformatycznych.

bottom of page