top of page

Audyt,

doradztwo,

przetargi

Celem audytu telekomunikacyjnego jest wszechstronna analiza ekonomiczno-techniczna usÅ‚ug i systemów teleinformatycznych posiadanych i wykorzystywanych przez badany podmiot. PeÅ‚ny audyt telekomunikacyjny obejmuje szeroki zakres zagadnieÅ„ majÄ…cych na celu optymalizacjÄ™ wedÅ‚ug kryterium ponoszonych kosztów, przy zachowaniu wymaganej jakoÅ›ci usÅ‚ug.
 

W trakcie audytu, w zależności od zakresu zlecenia, wykonywane są następujące czynności i procedury:

  • Dokumentacja infrastruktury teleinformatycznej,

  • okreÅ›lenie zapotrzebowania na usÅ‚ugi,

  • identyfikacja zasobów niewykorzystywanych lub niepotrzebnych (nadmiarowość),

  • analiza procedur i regulacji obowiÄ…zujÄ…cych w firmie,

  • analiza zastosowanych technologii i stopnia ich przydatnoÅ›ci,

  • przeglÄ…d umów z dostawcami usÅ‚ug telekomunikacyjnych,

  • analiza faktur od operatorów telekomunikacyjnych i odzyskiwanie kwot nadpÅ‚aconych operatorom,

  • analiza struktury ruchu telefonicznego i transmisji danych oraz wizualna ich prezentacja,

  • wykrywanie nadużyć wewnÄ™trznych,

  • opracowanie i wdrożenie systemu rozliczania rozmów prywatnych,

  • opracowanie i przedstawienie propozycji zmian i zwiÄ…zanych z nimi oszczÄ™dnoÅ›ci, oraz zwiÄ™kszenia funkcjonalnoÅ›ci systemów Å‚Ä…cznoÅ›ci (m.in. wskazanie optymalnych: operatorów, taryf, systemów rabatowych i rozwiÄ…zaÅ„ technicznych etc.),

  • nadzór nad wykonaniem wybranych przez klienta do realizacji zaleceÅ„ audytu.

  • Doradztwo w zakresie:

    • przygotowania i przeprowadzenie przetargów na dostawÄ™ usÅ‚ug telekomunikacyjnych,

    • negocjacji z operatorami telekomunikacyjnymi,

    • inwestycji w modernizacjÄ™ i rozbudowÄ™ posiadanych systemów teleinformatycznych.

bottom of page